2018. október 14., vasárnap

Ideiglenes fogadalomtétel Székelyudvarhelyen


 2018. október 13-án, Klarissza nővér ünnepélyes szentmise keretében tette le első fogadalmát, amelyet dr. Jakubinyi György a Gyulafehérvári Főegyházmegye érseke mutatott be, Ft. Gottfried Dachauer szuperior úr és több erdélyi  pap koncelebrálásával. A fogadalmat M. Jakobe Schmid általános főnöknő kezébe tette le Klarissza nővér. Két évre elkötelezte magát a Mallersdorfi Nővérek Közösségében, hogy megtartja a szegénység, tisztaság és engedelmesség fogadalmát, és a szeretet cselekedetei által hirdeti az evangéliumot a szegényeknek, és hátrányos helyzetűeknek.
    Az erdélyi nővérközösségünk összegyűlt az ünnepre és együtt örültünk, kérve a jó Isten áldását Klarissza nővér és közösségünk életére.
      Klarissza nővér hivatásáról így nyilatkozik:
„A hivatásom egy folyamatosan érlelődő gyümölcs, amely az Atya napjától és a  szentségek  vizétől , a Lélek leheletétől növekszik. Gyerekkoromtól kezdve fokozatosan készített fel engem az Úr erre az életre. A Szentségek felvétele, a családom nevelése, a hittanórák és a szentmisék által mindig is éreztem egy erős vágyat arra, hogy valami többet, szebbet és maradandóbbat kell alkotnom. Ez vezetett a művészetek fele is. Az álltalános iskola után művészeti liceumban tanultam utána pedig ezt az egyetemen folytattam. Az egyetemi évek alatt született meg bennem a döntés a szerzetesi élet fele és amint végeztem, még azon a nyáron 2015. augusztus 25-én be is léptem a közösségbe. A jelöltség és posztulátus elteltével 2016. október 2-án a beöltözéssel kezdődött el a noviciátusom. 
A szerzetesi hivatás számomra ráhagyatkozást, szegénységet és állandó figyelmet jelent.
Ráhagyatkozom az Úrra és a közösségemre, mert hiszem, hogy a közösség szüksége és az elöljáróim akarata által Isten terve valósul meg az én életemben. A szegénység az életemben az által nyilvánul meg, hogy nem ragaszkodok helyekhez, emberekhez és dolgokhoz, hanem mindig elfogadom azt, amit kapok. Az Istennek szentelt életemben elengedhetetlen, hogy éberen figyeljek az imában, hogy az idők jelei és a bennem feljövő vágyak által észrevehessem, hogy hová küld az Úr, hogy hol van szükség az én jelenlétemre és munkámra.”